Menu Luk

Prototyping Workshop

GRUPPE: Mads Kirja, Alberte og Anja

OPGAVE: Dating app

Målgrupper:  1) Børn 2) Hunde 3) Unge mennesker (18-25) eller 4) Ældre mennesker (70+)

I løbet af workshoppen skal hver gruppe gennemløbe 3 iterationer af en løsning på et multimedieprodukt. For hver iteration skal produktet testes og herefter forbedres i forhold til feedback fra testen. 

Mulige spørgsmål til bruger-test: 

  1. Henvender produktet sig til målgruppen? Hvis ja, hvordan? Hvis nej, hvorfor ikke?
  2. Er indholdet intuitivt forståeligt? Hvis ja, hvordan? Hvis nej, hvorfor ikke?
  3. Er produktet struktureret på en brugervenlig måde? Hvis ja, hvordan? Hvis nej, hvorfor ikke?
  4. Hvad fungerede godt på produktet?
  5. Forslag til forbedringer?

Processen fra hver iteration visualiseres.

Til workshoppen valgte vi at der skal laves en App til unge mennesker i alderen 18-25 år, hvor det ikke er billedet der er afgørende for . Herunder ses vores brainstorm – lavet i Figma:

På baggrund af feedback ville vi have ændret følgende:

  • Gøre teksten større
  • Tilføje forklaringer på forsiden og på “I nærheden af mig…”-siden
  • Give en anden farve til Call-to-Action-knappen

Gruppen har ikke formået at mødes efter denne workshop for at gøre opgaven helt færdig.