GRUPPE: Mads Kirja, Alberte og Anja
OPGAVE: Dating app
Målgrupper: 1) Børn 2) Hunde 3) Unge mennesker (18-25) eller 4) Ældre mennesker (70+)
I løbet af workshoppen skal hver gruppe gennemløbe 3 iterationer af en løsning på et multimedieprodukt. For hver iteration skal produktet testes og herefter forbedres i forhold til feedback fra testen.
Mulige spørgsmål til bruger-test:
- Henvender produktet sig til målgruppen? Hvis ja, hvordan? Hvis nej, hvorfor ikke?
- Er indholdet intuitivt forståeligt? Hvis ja, hvordan? Hvis nej, hvorfor ikke?
- Er produktet struktureret på en brugervenlig måde? Hvis ja, hvordan? Hvis nej, hvorfor ikke?
- Hvad fungerede godt på produktet?
- Forslag til forbedringer?
Processen fra hver iteration visualiseres.
Til workshoppen valgte vi at der skal laves en App til unge mennesker i alderen 18-25 år, hvor det ikke er billedet der er afgørende for . Herunder ses vores brainstorm – lavet i Figma:


På baggrund af feedback ville vi have ændret følgende:
- Gøre teksten større
- Tilføje forklaringer på forsiden og på “I nærheden af mig…”-siden
- Give en anden farve til Call-to-Action-knappen

Gruppen har ikke formået at mødes efter denne workshop for at gøre opgaven helt færdig.